Unapređenje nastavničke profesije za inkluzivno, kvalitetno i relevantno obrazovanje - ATEPIE
U saradnji sa Programom za podršku obrazovanju Fondacija za otvoreno društvo (Education Support Program of Open Society Foundations ESP/OSF), Centar za obrazovne politike od septembra 2011. sprovodi projekat „Unapređenje nastavničke profesije za inkluzivno, kvalitetno i relevantno obrazovanje“ („Advancing teacher professionalism for inclusive, quality and relevant education„ - ATEPIE).
Kroz regionalni dijalog i međunarodnu saradnju, u okviru ovog projekta, nastavnici imaju priliku da razmene iskustva i unaprede svoja znanja.
Projekat „Unapređenje nastavničke profesije za inkluzivno, kvalitetno i relevantno obrazovanje“ za cilj ima pre svega formulisanje predlogā nacionalnih okvirā kvalifikacija za nastavničku profesiju u Srbiji i zemljama okruženja, koji mogu poslužiti kao smernice za dalje promene obrazovnih praksi i reformu sistema obrazovanja. Njihova izrada zahteva angažovanje kako donosilaca odluka u oblasti obrazovanja, tako i edukatora nastavnika, istraživača i samih nastavnika. Posebna pažnja u ovom procesu biće posvećena perspektivama roditelja i učenika, pogotovo onih koji potiču iz marginalizovanih i ugroženih grupa i čije obrazovanje zahteva istinski inkluzivan, nediskriminatoran pristup.
Pored aktivnosti u vezi sa izradom okvira nacionalnih nastavničkih kvalifikacija, deo projekta odnosi se na osnaživanje nastavnika kroz mrežu Nastavnici kao lideri („International Teacher Leadership”), podršku mladim istraživačima Zapadnog Balkana u istraživanjima koja se bave nastavničkom profesijom kao i diseminaciju preporuka, predloga i istraživanja u oblasti obrazovanja među relevantim partnerima u regionu.
Na taj način, projekat će doprineti profesionalizaciji nastavnika u Jugoistočnoj Evropi i njihovom konstantnom profesionalnom razvoju.
U projekat su uključene Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Hrvatska, Makedonija i Srbija, a partnerske organizacije su: Centar za obrazovne inicijative Step by Step (Bosna i Hercegovina), Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (Hrvatska), Fondacija za obrazovne i kulturne inicijative Step by Step (Makedonija), Pedagoški centar Crne Gore (Crna Gora) i Centar za obrazovne politike (Srbija).
Zahvaljujući tesnoj povezanosti sa projektom Međunarodno nastavničko liderstvo („International Teacher Leadership”) indirektni partneri su i Albanija, Bugarska, Kosovo, Moldavija, Rumunija, Turska, Portugal, Španija i Velika Britanija.
Predviđeno je da projekat „Unapređenje nastavničke profesije za inkluzivno, kvalitetno i relevantno obrazovanje“ traje do aprila 2013. godine.
Projektni tim
Upravljanje projektom
- Gordana Miljević – menadžerka projekta
- Jelena Radišić – istraživač
- Milica Grahovac – koordinatorka projekta
Nacionalni okviri kvalifikacija razvijaju se kroz regionalni dijalog uz stručnu podršku međunarodno priznatog eksperta.
U tu svrhu formirani su nacionalni timovi i regionalni tim.
Bosna i Hercegovina
Hrvatska
- Vlasta Vizek Vidović – posmatrač/ savetnik na projektu (CV)
Makedonija
Crna Gora
Srbija
- Jelena Vranješević – vođa tima (CV)
- Nada Korać – koordinator rada u zemlji (CV)
- Zorica Trikić – koordinator rada u zemlji (CV)
Podrška projektu
- Graham Donaldson – međunarodni stručnjak
Regionalni tim čine tim za upravljanje projektom, vođe nacionalnih timova i međunarodni ekspert.