„Međunarodno nastavničko liderstvo“ (The International Teacher Leadership ITL) je istraživački i razvojni projekat koji je započeo profesor Dejvid Frost na Fakultetu za obrazovanje Univerziteta u Kembridžu 2008. godine. Ovaj projekat proizašao je iz “Herts Cam” programa, u okviru Vođstva za učenje u Kembridžu, i interesovanja koje su istraživači i praktičari širom Evrope pokazali za rad u vezi sa nastavničkom profesijom.
ITL projekat je sada velika zajednica koja okuplja projektni tim od preko 50 stručnjaka i ljudi koji podržavaju oko 1000 nastavnika u 100 škola iz 17 gradova u 15 zemalja: Albaniji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Grčkoj, Hrvatskoj, Kosovu, Makedoniji, Moldaviji, Novom Zelandu, Portugaliji, Rumuniji, Srbiji, Turskoj i Velikoj Britaniji.
Centar za obrazovne politike (COP) je uključen u ITL mrežu od septembra 2011, kada se Gordana Miljević, bivša menadžerka programa u Programu podrške obrazovanju Fondacija za otvoreno društvo (Education Support Program of Open Society Foundations –ESP/OSF), pridružila timu COP-a i nastavila uspešnu saradnju u okviru ITL mreže.
ITL projekat za cilj ima razvijanje sistema podrške nastavničkim inovacijama u zemljama Balkana i u ostatku Evrope, kao i ispitivanje na koji način one doprinose reformi obrazovanja. Materijali i tehnike razvijeni u Velikoj Britaniji su prilagođeni i prevedeni za partnere u zemljama učesnicama, kako bi pomogli nastavnicima da postanu lideri inovativnih procesa. Članovi projektnih timova su, u saradnji sa direktorima škola i drugim kolegama, radili na osmišljavanju programa koji omogućavaju nastavnicima da identifikuju prioritete za osmišljavanje akcionih planova i strateški uvedu inovacije u svojim školama. Oni su ustanovili lokalne mreže u okviru kojih nastavnici mogu da razmene svoja iskustva i inspirišu jedni druge. Sa tim u vezi, prikupljene su, i objavljene priče o uspešnim praksama uvođenja nastavničkih inovacija, kako bi se stvorio korpus znanja o načinima unapređenja nastave i učenja.
Dejvid Frost razvija modele, strategije i alate za podršku nastavnicima kao pokretačima inovacija i promena u Velikoj Britaniji u poslednjih 20 godina, a u poslednje vreme u kontekstu mreže “HertsCam”. Njegovo istraživanje su u okviru “Liderstvo za učenje” (Leadership for Learning) Fakulteta za obrazovanje. Ideja nastavničkog vođstva se nadovezuje na predanost nastavnika demokratskim oblicima učenja i liderstva.
Projekat finansiraju Fondacije za otvoreno društvo, a bio je i komponenta APREME (Advancing Participation and Representation of Ethnic Minority Groups in Education) projekta koji su finansirali Evropska komisija i Institut za otvoreno društvo.
Sa zadovoljstvom predstavljamo Izveštaj Međunarodnog nastavničkog liderstva, koji je napisao professor Dejvid Frost i tematsko izdanje inFORM magazina o ITL-u.
Više informacija o sastanku ITL mreže održanom u Bugarskoj u oktobru 2011. možete pročitati ovde.
(Informacije u ovom članku su preuzete iz gorepomenutog Izveštaja o ITL-u, odnosno inFORM magazina, koje je napisao profesor Dejvid Frost. Autorska prava za fotografije sa sastanka ITL mreže u Bugarskoj oktobra 2011. pripadaju Institutu za otvoreno društvo Sofija.)