Publikacije


Koliko je inkluzivna naša škola? Priručnik za samoevaluaciju i spoljašnju evaluaciju inkluzivnosti škole

Preuzmi



in Serbian

Sažetak

Priručnik za samoevaluaciju i spoljašnju evaluaciju inkluzivnosti škole "Koliko je inkluzivna naša škola?" predstavlja rezultat rada i jednu od publikacija u okviru projekta "Monitoring inkluzivnog obrazovanja" koji je sproveo Centar za obrazovne politike u saradnji sa Zavodom za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, a uz podršku Fondacije za otvoreno društvo. Priručnik nastoji da školama u Srbiji pomogne u procenjivanju sopstvene inkluzivnosti kao i da osnaži spoljašnje vrednovanje inkluzivnosti škole. Priručnik nastoji da objasni ključne tačke i teškoće u sprovođenju inkluzivnog obrazovanja i nastoji da približi nastavnicima ideju o tome da je inkluzivno obrazovanje zapravo kvalitetno obrazovanje.

Na osnovu postojećih Standarda kvaliteta rada vaspitno-obrazovnih ustanova, razvijeni su dodatni dokazi i opisi ponašanja koji svedoče o inkluzivnosti škole i koji povezuju proces samoevaluacije i spoljašnje evaluacije. Tri škole su razvile svoje instrumente o tome kako sprovoditi samoevaluaciju inkluzivnosti i njihovi izveštaji predstavljaju sastavni i završni deo publikacije.

Autori se nadaju da će priručnik poslužiti osnaživanju procesa unapređenja inkluzivnog obrazovanja u Srbiji.

 

 

Published in September 2013 in Beograd

Autori

Vitomir Jovanović (Ur.), Peter Rado, Gordana Čaprić, Jelena Najdanović Tomić, Jasmina Đelić, Julija Jeremić

Izdavač

Centar za obrazovne politike

Povezane publikacije